Love Your Body en verlies gewicht – 11 bruikbare tips hoe je dit doet

//Love Your Body en verlies gewicht – 11 bruikbare tips hoe je dit doet

Love Your Body en verlies gewicht – 11 bruikbare tips hoe je dit doet

Ja, Love Your Body leidt er toe dat je gewicht zal verliezen. Daarom geef  ik je 11 concrete, meteen bruikbare, tips om je te helpen van jezelf en van je lichaam te houden.

Hoe kan het dat van je lichaam houden helpt om af te slanken? Wel, dat leg ik je in de inleiding die volgt precies uit. Daarna volgen de 11 tips die je uiteindelijk gaan helpen afslanken. En tenslotte, vertel ik je ook op welke manier SkinnyLove hierbij een positieve rol voor je kan spelen. Lees mee.

love-your-body

Zet de kracht van de geest aan het werk voor je

In je ‘vetrolletjes’ nijpen of je slecht voelen omdat je er niet uitziet zoals de graatmagere meiden die je op Instagram ziet gaat je echt niet helpen je gewichtsverlies doel te bereiken. Weet je wat wel helpt? Love your body. Echt waar!

Elke keer je negatieve gedachten of gevoelens hebt over je eigen lichaam, duwt je onderbewustzijn je naar een ‘vecht of vlucht’ modus. “Je hartritme stijgt (vaak voor jou onmerkbaar) een beetje, je spijsvertering vertraagt of valt even zelfs helemaal stil, je ondergaat een piek van je cortisol (het stresshormoon) en van je insuline.“, vertelt Marc David, stichter van het Institute for the Psychology of Eating.

stressAl die zaken maken je alert op gevaar en vertellen je lichaam dat het extra vet moet opslaan. Want vroeger – in de prehistorie – duidde gevaar vaak op een periode van gebrek aan voedsel. En we zijn biologisch nu éénmaal het product van die evolutie.

Die extra vetopslag is natuurlijk precies het tegenovergestelde van hetgeen je wenst als je probeert af te slanken. Onderzoek in The Journal of Endocrinology toont zelfs aan dat psychologische stress je risico op insulineresistentie verhoogt, maar dit terzijde.

Deze biologische feiten zouden best eens de volgende verrassende bevinding, die in the International Journal of Obesity gepubliceerd werd, kunnen verklaren:

Vrouwen die denken dat ze overgewicht hebben – of dit echt zo is, of niet – lopen een groter risico om in de nabije toekomst bij te komen!

Of anders gezegd, als je een negatief zelfbeeld hebt, dan werk je vanzelf bijkomen in de hand. Er zijn helaas veel mensen die regelmatig kritiek op het eigen lichaam hebben en (in gedachten) negatieve dingen tegen zichzelf zeggen. Als je einddoel geluk is en je reis naar dat doel vol met eigenhaat zit, dan wordt het erg moeilijk er te raken.

Hoe stap je over van zo’n negatieve houding naar de ‘Love Your Body’ mentaliteit die wenselijk is? Hier komen de 11 bruikbare tips.

1. Haal even diep adem en Love Your Body

Elke keer je naar jezelf  in de spiegel kijkt en je voelt de zelfkritiek opkomen, sluit dan meteen je ogen en adem 5 à 10 keer heel diep in en uit. Focus tijdens dat ademhalen in gedachten op de zin “I Love My Body”. Dat lijkt misschien op zelfbedrog, maar samen met dat diepe ademen, gaat dit je geest automatisch doen bedaren en je tot een positieve instelling leiden. En zelfs als deze techniek je zelfhaat slechts terugdraait van 5 minuten naar 2 minuten…. dan heb je er al meteen 3 gewonnen 🙂

Als je dit blijft doen, verdwijnt die vervelende, negatieve reflex na een tijd zelfs helemaal.

2. Get Physical en Love Your Body

Een leuke manier om een positiever contact met je lichaam op te bouwen is je body fysiek genoegen te bieden. Wat dit precies is, verschilt van vrouw tot vrouw. Ga na wat je als lekker ervaart (buiten junk food, snacken of snoepen). Waar je je – letterlijk – goed van in je vel voelt. Dat kan intimiteit met je partner zijn, wat bewegen, een warm schuimbad of een massage. Gewoon iets waar je lichamelijk echt van geniet.

vrouw-in-bad

De truc bestaat er in dit bewust te ervaren. Let tijdens de activiteit die je zelf kiest op de goede vibes die door je lichaam stromen. Heerlijke verwennerij. Denk er aan: Love Your Body.

3. Gebruik Mantra’s

Mantra’s komen uit de meditatie. Het is een methode waarbij een woord, of woordcombinatie, de focus is van je gedachten. Je weet al dat een negatieve interne dialoog slechte gevolgen heeft voor je streven naar gewichtsverlies. Wel, een positieve interne dialoog helpt je daarentegen de goede weg op. Als je toch even ergens staat of zit te wachten, focus dan in gedachten op een mantra als “Ik hou van mezelf“, “Ik overstelp mijn lichaam met liefde tot het wordt wat ik er van hoop” of zoiets. Je past het aan naar eigen believen, maar je begrijpt waar ik naartoe wil, niet?

4. Blijf van die Weegschaal weg

Ik bedoel niet dat je nooit meer op je weegschaal mag staan. Het is zeker goed je gewicht bij de start te noteren. Al is het maar om te bepalen hoeveel gewicht je wil verliezen. Maar het is echt nutteloos je alle dagen te wegen.

love-your-body-weegschaalWant je lichaamsgewicht fluctueert om heel diverse redenen, zoals bijvoorbeeld tijdelijke vochtretentie. Als je je gewicht plots ziet stijgen, om een reden die tijdelijk is, kan dit een deuk in je zelfvertrouwen veroorzaken.

Zelf vind ik het super om me niet te wegen, maar het dan plots wel weer te doen als ik 100% zeker weet dat ik me enkele dagen netjes aan mijn voornemens gehouden heb. Want dan weet ik dat ik zal zien hoeveel gewicht ik al kwijt ben!

Nog een pluspunt van niet alle dagen op de weegschaal te gaan staan is dat je je sneller kan inbeelden dat je al wat gewicht kwijt bent. En ondertussen weet je het toch al, niet? Negatieve gedachten over je lichaam beletten je vlot gewicht te verliezen! Positieve gevoelen helpen je. Dus, niet alle dagen op de weegschaal gaan staan en….. Love Your Body!

5. Vermijd onrealistische foto’s

Eén van de slechtste dingen die je kan doen is jezelf continu afspiegelen aan onrealistische foto’s van celebrities in tijdschriften en online. Die mensen hebben personal trainers, plastische chirurgen en…. de foto’s zijn bijna altijd bijgewerkt met Photoshop. Zo’n beelden zijn niet echt!

love-your-body-onrealistische-beelden

Laat je er niet door ontmoedigen. Lees positieve verhalen. Verhalen van gewone mensen die een hindernis overwinnen en een doel bereiken. Want ook jij gaat je doel vlot bereiken.

6. Let op schoonheid om je heen

love-your-body-schoonheid-om-je-heenWe kijken vaak niet meer naar de mensen, voorwerpen en plekken die we alle dagen zien. Kijk bewust naar mensen en dingen. Zoek naar de schoonheid die er om je heen is. Kijk eens goed naar die boom waar je elke dag langs loopt of rijdt. Kijk naar details op gevels van huizen. Kijk naar een mooi voorwerp, schilderij of meubel dat je voor jezelf gekozen hebt. En focus op de schoonheid. Dat roept positieve gevoelens in je op. En verlaagt de drempel tot – ja, ik weet dat ik het blijf herhalen, maar het is voor jouw bestwil – het ‘Love Your Body’ effect.

7. Wees realistisch

sterkSorry dat ik het zo cru aanbreng, maar je gaat echt geen 8 kilo op 1 week tijd verliezen. Daarentegen is het wel prima haalbaar op 3 à 5 weken 4 à 5 kilo gewicht te verliezen. Quick fixes werken toch niet op lange termijn. Ga niet plots vasten en enkel leven van water en komkommers of zoiets. Wees realistisch en geduldig. Afslanken op lange termijn is wat telt. Niet wat er de eerste 48 uur gebeurt.

Blijvend gewichtverlies is ook een kwestie van het aannemen van goede gewoontes. Niet van het eventjes belachelijk doen. Die goede gewoontes moeten van die aard zijn dat je ze lang kan volhouden. Hoe langer je die nieuwe gewoontes aanhoudt, hoe meer ze automatisch deel gaan uitmaken van je dagelijkse routine. Net zoals slechte gewoontes helaas vanzelf een vaste plek in je leven kunnen veroveren.

Een bijkomend voordeel van realistisme is dat het je toelaat te genieten van de kleine, tussentijdse, overwinningen. Bij elke drempel die je in de juiste richting overschrijdt beseffen dat je alweer een positieve stap gezet hebt. Geniet van die positieve veranderingen in je lichaam en je leven. Geniet van deze evolutie die een ongelooflijke impact voor je zal hebben op de langere termijn.

8. Kies voor beweging en voor een voedingspatroon dat je kan volhouden

Als je zo’n beetje zoals ik bent, en zoals de meesten onder ons vermoed ik, dan heb je allerlei diëten al geprobeerd. Met wisselende resultaten. Ik heb me ook al 2 keer in een sportschool ingeschreven…. zonder er na de eerste keer ooit nog naartoe te gaan. Jij?

Het is allemaal goed en wel te starten met goede intenties en keiharde discipline. Maar je moet ook voldoende vertrouwen in je aanpak en je volharding hebben. Denk er goed over na wat voor jou een realistisch plan is. Als je helemaal niet gesport hebt de voorbije jaren, begin dan niet aan Zumba lessen voor gevorderden. Begin gewoon met wandelen of snelwandelen. Zo evolueer je geleidelijk naar meer bewegen en minder eten.

9. Vindt steun

Tenzij je helemaal alleen op een eiland woont (met internetverbinding, want anders zou je dit niet kunnen lezen), is de kans groot dat er wel iemand in je omgeving is, die bereid is je te steunen en aan te moedigen in je streven. Vraag een vriend of vriendin 2 of 3 keer per week met je te gaan wandelen, sporten of mee na te denken over je etensplannen. Zoals ik het al aangaf in een ander artikel helpt het om je maaltijden van tevoren te plannen.

love-your-body-steun-van-vriendinnen

Kies iemand bij wie je je goed voelt. Iemand die het positieve in je opwekt. Een persoon die jouw zelfbeeld goed doet. Zelf heb ik zo’n boezemvriendin. Als ik wat tijd met haar doorbreng ga ik altijd positief en vol energie terug naar huis. Als je je helemaal alleen en eenzaam voelt in je streven, dan wordt het moeilijker gemotiveerd te blijven.

Deel je doelen met hartsvriend(in). Zij zal je ondersteunen om die te behalen.

10. Ga Shoppen

Je hoeft niet te wachten tot je in de kleinere maat past om jezelf op iets moois te trakteren. Ga shoppen en koop iets waar je je goed in voelt. Kleding in dewelke je jezelf mooi vindt. En weet je wat? Eens je de kilo’s kwijt bent kan je het altijd laten innemen.

11. Wees happy zoals je bent

Er wordt overal zoveel nadruk gelegd op hoe we er uit zien vandaag de dag, dat je gemakkelijk uit het oog zou kunnen verliezen dat je uiterlijk slechts een (klein) onderdeel is van wie je bent als persoon. Mensen die je echt kennen denken niet aan jou als een ‘lichaam’, maar als persoon. Ze zien niet dat er wat vet aan je onderarmen hangt of dat je bovenbenen vroeger iets smaller waren. Ze zien je als JIJ! En als ik even mag raden, vinden ze je ook nog eens een prachtmens.

love-your-body-friendship

Misschien is het tijd om ook zo over jezelf te beginnen denken. Ja, op dit moment ben je fysiek nog niet op de plek waar je wil zijn. Je hebt misschien zelfs een flinke weg af te leggen tot je dat doel bereikt. Maar je bent zoveel meer dan je uiterlijk. Focus vanaf nu op al je heerlijke positieve eigenschappen. Vergeet niet dat je echt veel meer bent dan je jeansmaat.

Kortom (en ik beloof dat het de laatste keer is dat ik dit vandaag zeg): LOVE YOURSELF AND LOVE YOUR BODY.

Wat heeft SkinnyLove met Love Your Body te maken?

“Het voorbije jaar heb ik met tientallen, misschien zelfs meer dan 150, vrouwen en mannen gesproken over afslanken. Want mensen zagen dat ik heel wat gewicht kwijt ben. 20 kilo op 1 jaar tijd!

Als ik één zaak geleerd heb uit die vele boeiende gesprekken dan is het wel het volgende. De twee grootste uitdagingen bij afslanken zijn:

  1. Vechten tegen honger en/of, in een meer ruime betekenis, tegen zin in eten
  2. Ontmoedigd raken door negatieve gedachten of een tijdelijke hindernis bij het afslanken

Nu wil het toeval – of misschien is het helemaal geen toeval ? – dat SkinnyLove net deze 2 uitdagingen voor je uit de weg ruimt.

1. Honger en zin in meer of tussendoor te eten: SkinnyLove verhoogt je gevoel van verzadiging op een natuurlijke manier. Onder meer door de hoge aanwezigheid van een mix aan 100% natuurlijke dieetvezels. Als voornaamste ‘proefkonijn’ (want ik drink ondertussen al maanden aan een stuk elke dag SkinnyLove) ervaar ik dat mijn drang naar snoepen en knabbelen verdwenen is. Ik moet dus niet meer ‘vechten’ tegen honger, noch tegen snoeplust. Het gaat vanzelf.

2. Omdat SkinnyLove ook een heleboel andere goede ingrediënten bevat zoals zuivere gember, kurkuma en groene Matcha thee bijvoorbeeld, heeft het bijkomende weldoende effecten op je lichaam. Zoals een zuiverende detox werking, het soepeler maken van de gewrichten, het boosten van je weerstand en ik voel me er gewoon een heel pak energieker mee.”

Alain Indria, producent van SkinnyLove

Love Your Body, probeer nu SkinnyLove en slank af

SkinnyLove is een 100% natuurlijk product. Je leest er nog meer over op andere pagina’s van deze website:

SkinnyLove story

SkinnyLove vaak gestelde vragen

Je kan SkinnyLove kopen in onze eigen webshop. Want SkinnyLove ondersteunt je ongelooflijk goed als je wil afslanken. Meer dan 80% van de gebruikers is gemiddeld 4 kilo verloren op 3 weken tijd. Alain Indria zelf is op 1 jaar tijd 20 kilo vermagerd dankzij SkinnyLove.

Het is eenvoudig. De keuze is nu aan jou. Ga je de eerste stap zetten naar de Love Your Body SkinnyLove afslankmethode? Doe het nu. Verlies geen tijd. Verlies gewicht.

2017-05-18T19:21:42+00:00 By |