sporten calorieën verbranden

Meer calorieën verbranden? 7 sporten waar je nog niet aan had gedacht…

Om meer calorieën te verbranden moet je bewegen, zo eenvoudig is dat. Of het nu gaat om je huis een flinke poetsbeurt te geven of even wild uit de bol te gaan op de dansvloer: het kan allemaal. Maar soms is het fijn om je routine eens om te gooien en nieuwe vormen van beweging te ontdekken. Ontdek mee welke minder courante sporten het beste werken om snel calorieën te verbranden:

1. Roeien

Goed nieuws voor waterratten, maar ook fitness freaks: met een uurtje roeien verlies je 546 cal. Het maakt daarbij niet uit of je in het water peddelt, of je armspieren aan het werk zet op het droge. Bij elke roeibeweging zet je een massa spieren in beweging: die van je armen, rug, borst, buik en bovenbenen, maar ook je kuiten.

2. Schaatsen

Al ooit een ronde schaatser gezien tijdens de Elfstedentocht? Precies. Schaatsen is een prima sport om op gewicht te blijven. Een uurtje los gaan op het ijs verbrandt 637 calorieën.

3. Aquagym

Baantjes trekken is al fantastisch voor je lijn, maar als je af en toe eens extra dynamisch wil sporten, in groep en op muziek, is aquagym het antwoord. Goed voor maar liefst 501 verbrande calorieën per uur.

4. Langlaufen

Van langlaufen smelten je lovehandles als sneeuw! Maar er is meer: het belast de gewrichten niet én je verbrandt er 619 calorieën per uur mee.

5. Traplopen

Traplopen mag dan geen erkende sportieve discipline zijn, toch zeggen wij: hoedje af voor wie het een uur aan een stuk aankan! De beloning voor wie het volhoudt is dan ook niet mis: dan ben je maar liefst 819 calorieën kwijt!

6. Yoga

sporten calorieën verbrandenYogafans moeten in het achterhoofd houden dat het aantal verbrande calorieën sterk afhankelijk is van de soort yoga die je beoefent. Als je naast ontspanning, calorieën verbranden belangrijk vindt, kies je het beste voor de variant bekend als Vinyasa. Deze vorm van yoga brengt je hartslag in een kort tempo omhoog. Goed voor zo’n 250 tot 400 calorieën, afhankelijk van het niveau en de intensiteit.

7. Rolschaatsen

Als je een vlak of open terrein uitkiest, of een leuke rollerpiste (met discomuziek?) kan je door een uurtje rolschaatsen zo’n 683 calorieën.

Zin gekregen? Daag jezelf uit om telkens weer een frisse wind door je sportroutine te laten waaien. Wissel echte krachttrainingen af met low impact sportsessies (tai chi, wandelen, fietsen): op die manier is het makkelijker om de moed erin te houden.

tot 33% korting voor Singles Day

ONZE EIGEN WINKELS