genoeg water drinken

Genoeg water drinken moeilijk voor jou? Niet dankzij deze 3 simpele tips!

Volwassen mensen zouden dagelijks 1.5l liter water moeten drinken, maar voor veel mensen is dat een hele opgave. Voldoende water drinken, is belangrijk voor de optimale werking van je lichaam. Genoeg water drinken versnelt je spijsvertering, helpt je lichaam de voedingsstoffen in de darmen op te nemen en zuivert je lichaam. Genoeg water drinken regelt eveneens  je lichaamstemperatuur, door bijvoorbeeld vocht dat je verliest in de vorm van zweet weer aan te vullen. Dat water je een perzikhuidje oplevert, is ook mooi meegenomen. Redenen genoeg dus om die dagelijkse 1,5 liter op te drinken. Vind je genoeg water drinken moeilijk? SkinnyLove zet 3 simpele tips op een rijtje waardoor het jou eindelijk lukt.

1. Extra smaakmakers

Wil je graag wat afwisseling voor gewoon ‘droog’ water? Of gewoon zin in een lekker smaakje erbij? Kies dan voor SkinnyLove of de Immunity XYZ Booster. Die laatste smaakt heerlijk naar appelsien, gember, ginseng, tijm en salie, en geeft je immuunsysteem nog een boost ook. SkinnyLove kan je lichamelijke weerstand versterken door alle natuurlijke ingrediënten – zoals gember, matcha groene thee en kurkuma – die je erin terugvindt. Stuk voor stuk ingrediënten die bekend staan om hun versterkende impact op de weerstand. Fan van een pure gember smaak? Kies dan voor een Ginger BLAST extract met bijvoorbeeld gember, tijm en salie of gember met matcha voor een powerboost. Extra smaakmakers maken het genoeg water drinken al iets makkelijker.

2. Zet het water in het zicht

genoeg water drinkenAls je water in de koelkast laat staan of in een ruimte zet waar je je op dat moment niet bevindt, dan vergeet je sneller om genoeg te drinken. Zet je fles, glas of shaker met SkinnyLove daarom binnen handbereik. Of je nu aan je bureau aan het werken bent of je buiten gezellig zit te lezen: neem je water mee. Probeer heel de dag door te drinken en niet alleen wanneer je aan tafel schuift. Je zal merken dat je jouw dagelijkse 1,5liter vlot binnenkrijgt en dat je sneller voldaan bent tijdens het eten, net omdat je al heel wat water drinkt.

Lees ookZo herken je makkelijk het verschil tussen honger en dorst

3. Eet meer groenten en fruit

genoeg water drinkenJe kan je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid water niet alleen uit drank halen, maar ook uit voeding. Je verliest dagelijks vocht. Dat vochtverlies moet je compenseren door de verloren hoeveelheid weer op te nemen door voldoende water te drinken. Groenten en fruit bevatten enorm grote hoeveelheden water, wat er mee voor zorgt dat jouw vochtgehalte op peil blijft. Denk aan komkommer, courgette, waterkers, spinazie, tomaten, sla, selder, broccoli en wortelen. Je kan dus een simpele salade maken om voldoende water binnen te krijgen en vezels, vitaminen en mineralen. Toplekker én gezond.

Lees ookWaarom is spinazie zo gezond voor jouw lichaam?

Genoeg water drinken? Dat is dankzij SkinnyLove geen probleem voor jou!

slank zonder dieet

ONZE EIGEN WINKELS