alleen water

DIT gebeurt als je 30 dagen alleen water drinkt

Als je 30 dagen alleen water drinkt, maakt je lichaam een verrassende kentering door. Je kent vast de leuze ‘water zuivert’. Wij stellen je voor om te starten in februari, dan heb je alvast 2 dagen respijt.

Een maand lang alleen water drinken heeft enorme gezondheidsvoordelen, zoals deze 3:

1. Tot 30 % slimmer

Youtube-filmpjes spreken vol lof over de voordelen van water voor je huid. Ze pakken ook graag uit met de gevaren van alcohol voor je huid. Dat klopt natuurlijk helemaal, maar er is veel meer: door alleen water te drinken geef je ook je hersenpan een boost! Je hersenen hebben zuurstof nodig en dat heeft H2O in overvloed! Je kan je beter concentreren en het maakt je slimmer en scherper. Ook je creativiteit vaart er wel bij. De cijfers liegen er niet om: volgens onderzoek neemt je hersencapaciteit zelfs met 30 % toe.

2. Je verliest meer vet

Als je 30 dagen alleen water drinkt wordt je lichaam grondig gereinigd. Schadelijke stoffen en afvalstoffen worden uit je lichaam verwijderd. Enkele glazen transparant vocht (neen, geen vodka!) tussen de maaltijden door zorgen er ook voor dat je minder snel honger krijgt.

Vergeet je steeds weer voldoende water te drinken? In dit artikel geven we je onmisbare tips om het nooit meer te vergeten. 

alleen water

3. Water drinken boost je metabolisme

Ook hier geeft wetenschappelijk onderzoek weer klinkende cijfers aan: je metabolisme versnelt met maar liefst 24% als je alleen water drinkt. Gek genoeg doet je stofwisseling dit puur omwille van het extra water; het gebeurt zelfs zonder dat je op dieet bent of extra op je eten let!

Tot slot sluiten we af met een mooi verhaaltje van een man die echt dol was op mineraal water. Hij maakte er een sport van om te experimenteren met verschillende soorten bronwater, en ontdekte een uitgebreid palet van smaken, al naargelang de herkomst van de bron. Natuurlijk deed hij dit het hele jaar lang, niet alleen tijdens de ‘droge’ maand van het jaar. Word jij ook een heuse watersommelier?  Probeer het gewoon eens!

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] activiteiten minder zwaar en loopt -na een tijdje- je lichaam soepeler. Denk aan zwemmen, wandelen, voldoende water drinken, meditatie, yoga, voldoende slaap. Deze blog geeft je graag uitvoerige tips om dat doel te […]

Reacties zijn gesloten.

Uitverkoop: ck choc

ONZE EIGEN WINKELS