voldoende water drinken

6 tips om makkelijker voldoende water te drinken

We verliezen elke dag 2 tot 3 liter lichaamsvocht, dit door onder andere te zweten. Het menselijke lichaam bestaat voor een groot deel uit water, bij vrouwen betreft dit ongeveer de helft van het lichaamsgewicht en bij mannen tot maar liefst 65%. Het spreekt dus voor zich dat we het vocht dat we verliezen, ook weer moeten aanvullen op een gezonde manier. Dat gaat probleemloos dankzij deze 6 simpele tips om voldoende water te drinken.

1. Start al in de ochtend

water drinken

Net wakker? Start al onmiddellijk met het drinken van een glas water. Een fris glas water zal je meteen wakker schudden. Zet bijvoorbeeld al een glas klaar naast je bed, zodat het binnen handbereik is. Maak er een gewoonte van om na het wakker worden eerst een slokje water te nemen. Tijdens je slaap heb je namelijk niets van vocht binnengekregen, da water is maar al te welkom.

2. Gebruik herbruikbare drinkbussen

Neem een herbruikbare drinkbus mee voor on-the-go. Lange autorit of een hele tijd op de trein? Sla die koffie in het station over en neem gewoon een waterfles mee in de plaats. Als je dit standaard bij je hebt, zal je merken dat je na een tijd meer neigt om je waterfles boven te halen, dan om iets anders te gaan kopen.

3. Zet het water binnen je gezichtsveld

voldoende water drinken

Neem een herbruikbare drinkbus mee voor on-the-go. Heb je een lange autorit of een hele tijd op de trein voor de boeg? Sla die koffie in het station over en neem gewoon een waterfles mee in de plaats. Als je die standaard bij je hebt, zal je merken dat je na een tijd meer neigt om je waterfles boven te halen in plaats van iets anders te gaan kopen.

4. Natuurlijke smaakmakers

gezonder leven

Wil je graag wat afwisseling voor gewoon droog water? Of gewoon zin in een lekker smaakje? Kies dan voor extracten zoals die van Ginger BLAST met bijvoorbeeld gember of matcha om het water wat up te spicen. Ook een natuurlijke kuur zoals SkinnyLove vol gezonde vezels en vitamines is een perfecte aanvulling voor je water. Samen met je hoeveelheid water, krijg je zo zeker ook allemaal gezonde voedingsstoffen binnen!

5. Bestel overal water

Ga je ergens lunchen of heb je een belangrijk diner vanavond? Zorg dan dat er sowieso water op tafel staat, ongeacht of je nog iets anders drinkt die avond. Wanneer er water op tafel staat, ga je er automatisch van drinken. Elk slokje telt mee!

6. Zet een alarm

Het klink heel banaal, maar het is heel effectief. Zet elk uur een alarm op je smartphone, zodat je eraan herinnerd wordt dat je een slokje water moet nemen. Zo zal je ook op drukke momenten de tijd maken om toch voldoende water binnen te krijgen!

Lees ookVijf overtuigende redenen waarom veel water drinken gezond is

Voldoende water drinken ging nooit eerder zo vlot!

Herfstblues - gratis vermageringskuur

ONZE EIGEN WINKELS