7 snelle en effectieve manieren om gewicht te verliezen (nog voor de zomervakantie)

//7 snelle en effectieve manieren om gewicht te verliezen (nog voor de zomervakantie)

7 snelle en effectieve manieren om gewicht te verliezen (nog voor de zomervakantie)

Snel gewicht verliezen, nog voor de zomer(vakantie) begint. Het is ‘5 voor 12’ om er mee te starten. Zodat tegen ‘beach- & bikini-time’ die kilootjes die je al lang weg wil ook verdwenen zijn. Maar…. waar vind je manieren om snel en effectief gewicht te verliezen? Zoek niet verder, hier geef ik je er niet eentje maar meteen 7 tegelijk. Pick and choose.

1. VERBAN FAST FOOD & KANT-EN-KLARE BROODJES

Fast food (inclusief broodjes die je kant-en-klaar koopt) is makkelijk, maar het zit vol met lege, vette calorieën.

Vaak zit er in 1 maaltijd zowat even veel calorieën als wat je op een volledige dag geacht bent in te nemen.

Niet alleen is dit een belangrijke tip, maar tegelijk ook een heel makkelijke om meteen toe te passen!

2 snelle voorbeelden (we noemen bewust geen merken, omdat het niet de bedoeling is met de vinger te wijzen, maar wel jou nuttige tips te geven)

Broodje Brie & Honing (meergranen) – 764,4 kcal

gewicht-verliezen-broodje-brie

Broodje CBO (bekende fast food keten) – 655 kcal

 

gewicht-verliezen-broodjes-cbo

2. VERGEET SOFT DRINKS

Soft drinks bevatten ook een heleboel slechte calorieën, vooral dan in de vorm van suiker.

Als je denkt dat de light versies beter zijn, wel dan drink je een heleboel chemicaliën mee op. Is dat echt je bedoeling?

Vergeet dus gewoon soft drinks.

Als je toch smaak wil toevoegen aan je water, combineer dan bijvoorbeeld vers geperst citroensap (of limoensap) + een vers muntblaadje met je plat water of spuitwater. Heerlijk en gezond!

gewicht-verliezen-soft-drink

3. NEEM DE TRAP

gewicht-verliezen-trap-nemenWil je elke dag opnieuw enkele extra calorieën verbranden?

Neem dan vaker de trap in plaats van de lift.

Het is prima beweging, het verbrandt calorieën en is – letterlijk en figuurlijk – een aantal stappen tegelijk naar gezonder leven en gewicht verliezen.

Net als elke gewoonte, vraagt dit om wat wilskracht en oefening. Maar niet zoveel, toch?

 

4. EET MEER, MAAR KLEINERE, MAALTIJDEN

Is gewicht verliezen lastig omdat je steeds honger hebt?

Is je metabolisme te traag?

Boost je metabolisme en pak honger aan door, in plaats van 3 grote maaltijden per dag, 5 kleinere maaltijden per dag te eten.

gewicht-verliezen-kleinere-maaltijden

5. MAAK KLEINE (GEMAKKELIJKE) AANPASSINGEN EN JE GAAT GEWICHT VERLIEZEN

Vervang je limonade door water met verse citroen, je brood door Pain des Fleurs crackers, je koekjes* door verse blauwe bessen of frambozen (zonder er suiker op te doen !)….

Deze kleine veranderingen, en gelijkaardige andere, helpen je lege calorieën vermijden, je langer verzadigd voelen en sneller gewicht verliezen.

*Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat als je elke dag 1 chocolate chip cookie eet, dit tussen 3 en 5 kilo per jaar aan je gewicht toevoegt.

gewicht-verliezen-koekje

 

6. LAAT AVOCADO, QUINOA EN HAVERMOUT LIGGEN

Avocado
Avocado is gezond, maar niet geschikt als je snel wil vermageren. Het is zo’n beetje de ‘fast food’ onder het fruit. Lees dit artikel over avocado en gewicht verliezen even.
Quinoa
Quinoa wordt de voorbije jaren ook gepusht als superfood. MAAR… je verteert quinoa zeer snel. Om die reden zijn er veel mensen die na het eten van quinoa, heel snel weer honger voelen. En als je honger voelt is het des te moeilijker aan extra eten te weerstaan.
Havermout
Wat is er mis met havermout? Wel, een typische portie havermout (100 gram bijvoorbeeld) bevat 375 calorieën en 59 gram koolhydraten. Koolhydraten zijn zetmeel en suikers. Je lichaam verandert koolhydraten in bloedsuiker.
De glycemische index is een methode om de piek van je bloedsuikerspiegel te meten na het eten van een product. De glycemische index van normale havermout is 54. Die van instant havermout ligt een stuk hoger, namelijk 83!
Ter vergelijking: de glycemische index van een portie pompelmoes is slechts 25, en zelfs die van kersen is slechts 22.
Die glycemische index (GI) geeft een inschatting voor de snelheid waarmee de bloedsuikerspiegel stijgt als je koolhydraten hebt gegeten. Wetenschappelijke studies laten zien dat in mensen die een voeding met een lagere glycemische index nemen het gewicht afneemt. Bovendien heb je dan ook geen schommelingen in de suikerspiegel van je bloed.
Want schommelingen in die suikerspiegel zijn niet goed voor je. Je voelt je regelmatig slap en moe, bent duizelig en hebt hoofdpijn. En dan dat onstilbare verlangen naar iets zoets, dat op de meest onmogelijke momenten de kop op steekt.
gewicht-verliezen-havermout

7. BEGIN ONMIDDELLIJK EEN SKINNYLOVE KUUR

Want SkinnyLove werkt echt. Ondertussen hebben al meer dan 7.000 mensen SkinnyLove geprobeerd. Lees hier een persoonlijke getuigenis van een arts bijvoorbeeld. Of meer getuigenissen in onze eigen webshop.

dokter-Sylvie-O

“Ik ben anesthesist, heb toch wel wat kennis over het lichaam en hoe dit zo gezond mogelijk te houden… Helaas ben ik wel een bourgondier en iemand die toch steeds op haar lijn moet letten gezien ik heel erg snel in gewicht toeneem eens ik ‘normaal’ eet ( geen snoep of vettig eten, gewoon eerlijk en gezond eten maar steeds teveel klaarblijkelijk). Reeds erg veel diëten en shakes geprobeerd, steeds wat verloren maar niet op een gezonde manier, mijn lichaam zag er toch elke keer een beetje vanaf en wat het ergste was, je moest er op een bepaald moment toch mee stoppen, gezien het niet erg gezond was en dus hopla, na een tijdje waren die kilo’s er zo weer aan !
Nu 4 weken gelden gestart met skinnylove, effecten ?
– minus 4 kg
– zoveel meer energie
– mijn zin in zoet is als sneeuw voor de zon verdwenen
– veel minder honger !!!!
– het is een eerlijk en puur biologisch product, clearcut over wat er in zit
– geen nefaste gevolgen voor het lichaam en je kan het blijven doen zolang je zelf wil !!!
Dit is een TOP product, het allereerste gezonde alternatief om beter in je vel te zitten, je lichaam te resetten richting gezonde balans zonder addertjes onder het gras en je lichaam is je er ontzettend dankbaar voor ! Ik ben en blijf fan!”

Dokter Sylvie O., anesthesist

Hoera voor deze 7 snelle en effectieve manieren die je helpen gewicht verliezen !

 

MAAR…. de klok tikt wel onverbiddelijk door. Wanneer vertrek jij op zomervakantie? Of staat je eerste tuinfeest gepland? Waar je er fantastisch wil uitzien. Waar je die vervelende kilootjes voor kwijt wil.

Verlies geen tijd. Verlies gewicht.

gewicht-verliezen-klok-tikt

2017-06-16T09:44:47+00:00 By |